dijous, 27 de gener del 2011

Aleví A: Rocafonda 0 - 4 Cabrils


"REFLEXIONS EN VEU ALTA"

Amb aquesta temporda ja en porto 5 al capdavant de diferents equips del C.E.CABRILS. Vaig començar amb un prebenjamí fins el dia d´avui que porto un Aleví de 2º any. Al llarg d´aquests 5 anys TOTS hem anat evolucionant, uns més que altres logicament. Per les meves mans han passat molts jugadors: la gran majoria segueixen amb nosaltres (ja sigui a l´Aleví A o B), però molts ens han deixat, ja sigui per diferències amb l´entrenador, ja sigui per desmotivació, ja sigui per fer un altre esport, ..... Però hi ha un bon grapat de BONS jugadors que ens han deixat per anar a altres equips, per buscar a fora el que a casa no han trobat o no els hem sabut donar; en definitiva, per buscar la COMPETITIVITAT que al C.E.CABRILS no els hi hem sabut donar.

Quan jo era jove, i d´això ja fa molts anys, practicava un esport de competició (salts de trampolí) on entrenava cada dia (si, si, cada dia), de dilluns a dissabte i entre 2 i 3 hores diàries. I quan hi havia competició m´ho havia de guanyar, no només amb el treball diari i l´esforç, sinó també amb resultats. Em vaig passar molts mesos entrenant i no competint, doncs les meves marques no eren les mínimes exigides per la federació per poder assistir a les diferents competicions. I aixó mai em va desmotivar, al revés, em va fer treballar cada cop més i millor fins a obtenir els resultats desitjats.

En el futbol m´he trobat al llarg d´aquests anys més un esplai, un cau, un chiqui Park que un equip de competició. Entenc aquesta postura en certes edats (pre-benjamí i fins i tot, benjamí), però a partir d´unes edats si fem esport de competició hem d´anar a COMPETIR. I aquí jo tinc gran part de la culpa, doncs he volgut contentar a tothom: pares, mares i nens. I a vegades per motivar algú n´estàs desmotivant a altres, cosa que provoca que les “figures” se´n vagin a provar sort i a reforçar a altres equips. I això no vull que passi. Vull que els jugadors del Cabrils es facin i morin en el Cabrils, no vull treballar per què altres recullin els fruits.

En definitiva, s´han acabat les rotacions, el donar minuts per igual a tothom , l´anar tots convocats, el voler contentar a tothom...... perque l´equip deixa de ser un equip i no juguem a res. Un gran percentatge de l´equip té molt potencial a dins i si no l´explotem o bé se n´aniran o bé s´estancaran com a jugadors. I això no pot ser.

Per cert, avui a Mataró (2 graus positius), ROCAFONDA 0 – CABRILS 4. Novament no hem jugat a res, però seguim invictes i líders de la competició.

Força Cabrils

Crònica de Pere Bossa, entrenador de l´Aleví A